FIND OS
Adresse
Åboulevarden 18,
8000 Aarhus C
Åbningstider
- Man-Ons: 8.30-22.00
-
Torsdag: 8.30-23.00
Fredag: 8.30-24.00 -
Lørdag: 9.00-24.00
Søndag: 9.00-16.00
Åboulevarden 18,
8000 Aarhus C
Persondatapolitik
Indledning.
Denne persondatapolitik gælder for nuværende og tidligere gæster/kunder/leverandører hos
Globen Flakket.
Som dataansvarlig virksomhed ligger databeskyttelse os meget på sinde. Vi værner om de
personoplysninger, som vi håndterer, og vi sikrer os, at vi lever op til databeskyttelseslovgivningen.
Vi giver de personer, som vi behandler oplysninger om (”de registrerede”), informationer om vores
databehandlinger og om de rettigheder, som man har som registreret.
I denne persondatapolitik beskriver vi vores behandling af oplysninger om gæster, kunder og
leverandører.
1. Dataansvarlig
Globen Flakket er dataansvarlig.
Globen Flakkets kontaktoplysninger er:
Åboulevarden 18, 8000 Aarhus C.
CVR nr. 39690640
Tlf. + 45 87310333
Kontaktperson: direktør Nicholai Krogh
E-mail: mail@globen-flakket.dk
2. Vores behandlinger af personoplysninger
Globen Flakket håndterer alle personlige oplysninger i overensstemmelse med
gældende persondatalovgivning.
Globen Flakket indgår aftale med gæster, kunder og leverandører om levering – køb
og salg – af forskellige serviceydelser og produkter.
Når en gæst/kunde bestiller og køber én eller flere af Globen Flakket serviceydelser,
og som led heri afgiver sine personoplysninger til Globen Flakket, giver denne
samtidig sit samtykke til, at gæstens/kundens/leverandørens personoplysninger kan behandles af
Globen Flakket.
Det samme gør sig således også gældende for så vidt angår de eventuelle personoplysninger, som
leverandører til Globen Flakket afgiver til Globen Flakket i forbindelse
med afgivelse af tilbud eller indgåelse af aftaler med Globen Flakket.
3. Globen Flakket indsamling af personoplysninger
Personoplysninger indsamles af Globen Flakket på følgende vis:
Når en gæst/kunde – eller en repræsentant for denne – vælger at indhente tilbud på og/eller
købe en af Globen Flakket er serviceydelser/produkter, eller når en leverandør
afgiver tilbud eller sælger produkter eller serviceydelser til Globen Flakket.
– Fra B2C og fra B2B marked.
– Gennem browser cookies og web beacons.
– I forbindelse med almindelig korrespondance med gæster/kunder/leverandører.
– I forbindelse med brug af Globen Flakket digitale ydelser.
– Ved deltagelse i Globen Flakket eventuelle kunde/loyalitetsprogram og ved
abonnement på Globen Flakket eventuelle nyhedsbrev.
– Fra sociale medier, public relations, reklame- og analyseudbydere samt offentlige registre.
– Via video- og tv-overvågning.
– Når leverandører indgår aftaler med Globen Flakket eller afgiver tilbud til
Globen Flakket.
Indsamling og behandling af personoplysninger, jf. ovenstående vil altid ske i henhold til gældende
persondatalovgivning.
Videoovervågning, der måtte være/blive opsat, sker som led i kriminalitetsforebyggelse og fungerer
derudover som et tryghedsskabende tiltag for medarbejdere og gæster.
4. Oplysninger som Globen Flakket indsamler
Globen Flakket indsamler følgende personoplysninger:
– Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato samt andre almindelige ikke
personfølsomme personoplysninger.
– Betalingskortoplysninger – typisk som garanti for en reservation og til betaling af middag.
– Øvrige bank- og betalingsoplysninger – typisk som garanti for kreditgivning eller ved betaling
af eksempelvis depositum.
– Demografiske oplysninger.
– Købshistorik herunder også brugen af Globen Flakket eventuelle app og/eller
andre digitale serviceydelser.
– Betalingshistorik
– Browserinformationer.
– Brugen af Globen Flakket eventuelle kunde/loyalitetsprogram.
– Billedinformation fra Globen Flakket sociale medier og andre digitale platforme
tilhørende Globen Flakket
– Oplysninger fra Globen Flakkets sociale medier og andre digitale platforme
tilhørende Globen Flakket.
– Oplysninger fra Globen Flakket kundeundersøgelser.
– Oplysninger fra eventuelle udbudte konkurrencer.
– Oplysninger fra kreditoplysningsbureauer.
– Oplysninger om gæstens/kundens virksomhed og relevante kontaktpersoner.
– Oplysninger, der indgår i vores korrespondance med dig.
– Oplysninger om leverandørers virksomhed samt oplysninger om relevante kontaktpersoner
og nøglepersoner herunder key accounts.
En gæst/kunde/ leverandør kan frivilligt og efter eget valg give Globen Flakket
yderligere personoplysninger, som denne mener kan have betydning for Globen Flakket betjening og
servicering af gæsten/kunde/leverandøren, eller som den pågældende mener
bør gives af sikkerhedsmæssige hensyn.
Dette kan f.eks. være oplysninger om:
– Handicap
– Allergi
– Særlige fødevarepræferencer
– Andre helbreds- eller medicinoplysninger
Hvis en gæst/kunde/leverandør frivilligt og efter eget valg vælger at afgive sådanne oplysninger
opfatter Globen Flakket dette som et samtykke til at kunne registrere og gemme disse
følsomme oplysninger om den pågældende.
Udover de oplysninger som Globen Flakket modtager direkte fra gæster/kunder
/leverandører, vil Globen Flakket i nogle tilfælde indhente eller behandle yderligere
oplysninger, som Globen Flakket har modtaget af tredjeparter, f.eks. et rejsebureau,
bookingportal, en anden formidler eller en ansat i den virksomhed, hvor den registrerede er ansat.
Hvor dette er tilfældet er den pågældende tredjepart pligtig til at informere de pågældende
gæster/kunder/leverandører om Globen Flakket vilkår og betingelser samt
Globen Flakket persondatapolitik. Det er også den pågældende tredjeparts ansvar at
sikre, at der er det fornødne juridiske grundlag til indsamling og behandling af de pågældende
oplysninger, herunder indhente evt. fornødent samtykke til behandling af eventuelle følsomme
oplysninger.
5. Betaling med betalingskort
Globen Flakket anvender Nets til indløsning af betalinger med betalings- og
kreditkort. Globen Flakket er godkendt og certificeret af Pengeinstitutternes
Betalingssystem (www.pbs.dk).
Ved bestillinger og bookinger gemmer Globen Flakket de oplysninger, som
gæsten/kunden/leverandøren har givet, i indtil 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Udover håndtering af bestillingen, bliver de afgivne oplysninger alene brugt, hvis en
gæst/kunde/leverandør f.eks. henvender sig med spørgsmål, eller hvis der er fejl i bestillingen.
6. Hvad er formålet med indsamlingen og behandlingen?
Globen Flakket indsamler alene personoplysninger, som er nødvendige for at opfylde
de aftaler, der indgås med gæster/kunder/leverandører om levering af serviceydelser, f.eks. et
middagsarrangement, eller køb/salg af produkter eller ydelser.
Det er den enkelte aftales indhold/serviceydelsens karakter, som er bestemmende for, hvilke
personoplysninger Globen Flakket indsamler og behandler, og som er bestemmende
for formålet med indsamlingen.
Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger vil primært være:
– Behandling af gæsters/kunders booking og køb af Globen Flakket
serviceydelser, produkter og gavekort.
– Behandling af leverandørers tilbud om – og salg – af produkter og ydelser
– Kontakt til gæsten/kunden før, under eller efter dennes ophold.
– Opfyldelse af gæstens/kundens anmodning om tilbud på eller køb af serviceydelser.
– Forbedring og udvikling af Globen Flakket serviceydelser.
– Tilpasning af Globen Flakket markedsføring, public relations og øvrig
kommunikation.
– Analyse og rapportering af gæster/kunders/leverandørers brugeradfærd og markedsføring
overfor disse
– Tilpasning af Globen Flakket samarbejdspartneres kommunikation og
markedsføring til gæster/kunder/leverandører.
– Administration og vedligeholdelse af gæsters/kunders/leverandørers relation til Globen Flakket, herunder deltagelse i Globen Flakket eventuelle
kunde/loyalitetsprogram, opdyrkning af nye kunder samt løbende samhandel.
– Opfyldelse af lovkrav.
7. Hjemmel – det juridiske grundlag – for behandlingen
Globen Flakket vil oftest behandle personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at
opfylde en aftale med Globen Flakket, som en gæst/kunde eller en leverandør er part
i. Det kan for eksempel være i forbindelse med arrangement, mødeafvikling og/eller håndtering og
opfyldelse af samarbejds- og leverandøraftaler.
Yderligere vil Globen Flakket behandle personoplysninger i forbindelse med booking
forud for en middagsreservation, afvikling af møder, selskaber, mv. samt forud for indgåelse af
leverandøraftaler.
I nogle tilfælde vil Globen Flakket behandling af personoplysninger finde sted som
led i, at Globen Flakket forfølger en legitim/saglig interesse, som går forud for den
gæstens/kundens/leverandørens (den registreredes) interesser.
En sådan legitim interesse, kan eksempelvis være udarbejdelse af statistik, kundeundersøgelser,
markedsføring og analyse af generel gæste/kundeadfærd, som har til hensigt generelt at forbedre
oplevelsen hos Globen Flakket og kvaliteten af Globen Flakket serviceydelser og produkter.
Hvis en gæst/kunde i forbindelse med dennes ophold/besøg hos Globen Flakket
oplyser særlige personlige præferencer eller hensyn, herunder f.eks. helbredsmæssige oplysninger,
handicap, religiøs overbevisning eller lignende, anvender Globen Flakket alene
oplysningerne til at sikre, at der tages hensyn til gæstens/kundens personlige præferencer,
velbefindende og helbred etc.
I nogle situationer modtager Globen Flakket personoplysninger fra tredjepart, f.eks.
et rejsebureau, en agent eller lignende, bl.a. i forbindelse med gruppebookinger eller booking for
enkelt personer. Når dette sker, er den pågældende tredjepart pålagt at orientere de pågældende
gæster/kunder/leverandører om Globen Flakket vilkår og betingelser samt indholdet
af denne persondatapolitik.
8. Den registreredes rettigheder
Efter reglerne i persondataforordningen har de registrerede (kunder/gæster/leverandører)
forskellige rettigheder.
– En registreret har til enhver tid ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger Globen Flakket behandler om den registrerede.
– En registreret har til enhver tid ret til at få berigtiget og opdateret de personoplysninger, som
Globen Flakket har om den registrerede.
– En registreret har til enhver tid ret til at få slettet de personoplysninger, som Globen Flakket har om den registrerede. Hvis en registreret anmoder om sletning, slettes alle
de oplysninger, som Globen Flakket ikke efter lovgivning er forpligtet til at
skulle gemme. En sletning af den registreredes oplysninger kan i nogle tilfælde betyde, at
Globen Flakket ikke kan opfylde evt. indgåede aftaler eller levere visse
serviceydelser til den registrerede.
– Hvis nogle af de oplysninger, som Globen Flakket har om den registrerede er
givet på baggrund af den registreredes samtykke, har denne til enhver tid ret til at trække
samtykket tilbage, hvilket betyder, at oplysningerne slettes eller ikke længere anvendes af
Globen Flakket. Dette gælder ikke for oplysninger, jf. ovenfor som Globen Flakket lovmæssigt
forpligtede til at gemme.
Muligheden for at anmode om sletning mv. kan dog være begrænset af hensyn til beskyttelsen af
andre personers privatliv, forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder samt f.eks. af
hensyn til muligheden for at håndhæve potentielle retskrav.
Den registrerede kan til hver en tid skriftligt bede Globen Flakket om at få en oversigt
over og en kopi af de personoplysninger om den registrerede, som Globen Flakket er i
besiddelse af.
En skriftlig anmodning herom skal underskrives af den registrerede og indeholde dennes navn,
adresse, telefonnummer, e-mailadresse.
Den registrerede kan også kontakte Globen Flakket, hvis den registrerede mener, at
dennes persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller i strid med andre retlige
forpligtelser, f.eks. den aftale/kontrakt, som den registrerede har med Globen Flakket
Skriftlig anmodning sendes til Globen Flakket, se kontaktoplysninger ovenfor under
pkt. 1
Globen Flakket vil så vidt muligt indenfor 1 måned efter modtagelsen af den
registreredes skriftlige anmodning sende svar til den registreredes postadresse.
Hvis den registrerede beder om rettelse og/eller sletning af sine personoplysninger, vil Globen Flakket vurdere,
om betingelserne for anmodningen er opfyldt, og Globen Flakket er vil i så fald gennemføre ændringer
eller sletning så hurtigt som muligt.
Globen Flakket tager forbehold for at afvise anmodninger, som har karakter af
chikanøs gentagelse eller som kræver uforholdsmæssige tekniske foranstaltninger (f.eks. udvikling af
et nyt IT-system), eller som påvirker beskyttelsen af andre registreredes personoplysninger, eller i
andre situationer hvor det vil være uforholdsmæssigt ressourcekrævende eller meget kompliceret at
imødekomme anmodningen.
9. Sikkerhed
Globen Flakket beskytter den registreredes personoplysninger, og har fastlagt
retningslinjer, der beskytter den registreredes personoplysninger mod, at der sker uautoriseret
offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Kun de personer/ansatte hos Globen Flakket, der har i kraft af deres jobfunktion har
behov for de registreredes personoplysninger har adgang hertil. Globen Flakket
kontrollerer løbende, at der ikke sker uautoriseret adgang til de registreredes personoplysninger.
Globen Flakket tager løbende backup af de registrerede personoplysninger.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, hvor der en høj risiko for misbrug af de registreredes
personoplysninger, herunder f.eks. identitetstyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden
form for misbrug, vil Globen Flakket underrette de registrerede om
sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt
Globen Flakket sikkerhedsprocedurer bliver løbende revurderet og opdateret i
forhold til den teknologiske udvikling.
10. Deling af personoplysninger
Vi viderebringer ikke oplysninger til en tredjepart uden dit samtykke, medmindre det er nødvendigt,
for at vi kan rådgive og betjene dig, eller fordi det er nødvendigt for at sikre overholdelse af
gældende dansk lovgivning. Vi bruger ikke dine informationer til andre formål end de formål, som er
beskrevet i denne Persondatapolitik.
Globen Flakket benytter sig af en række eksterne leverandører af IT-services, ITsystemer, betalingsløsninger, etc.
Globen Flakket indgår løbende databehandleraftaler med de af Globen Flakket leverandører/vores
databehandler, hvor dette iflg. Datatilsynet kræves, og hvorved det
også i forhold til eksterne databehandler sikres, at disse fastholder et fornødent og højt
beskyttelsesniveau, hvad angår de registreredes personoplysninger.
For at kunne opfylde aftaler med de registrerede og for at imødekomme gæster og kunders behov
deler Globen Flakket udvalgte personoplysninger med eksterne leverandører såsom
øvrige restauranter, hoteller, natur- og kulturvejledere, udbydere af turistattraktioner etc. Dette sker
udelukkende efter aftale med gæsten/kunden med henblik på at kunne betjene og hjælpe
gæsten/kunden bedst muligt i forbindelse med dennes planlægning af f.eks. middag, ophold, besøg
til turistattraktioner, forberedelse af transport mm.
Globen Flakket er i nogle tilfælde lovmæssigt forpligtede til at videregive
personoplysninger eller forpligtede hertil som følge af en afgørelse fra en offentlig myndighed. Vi
videregiver eller overlader personoplysninger til følgende kategorier af modtagere:
– Bankforbindelser i forbindelse med administration af betalinger
– inkasso og kreditoplysningsbureauer ved misligholdelse af betaling samt ved opslag i
kreditoplysningsbureau.
– Skattemyndigheder og andre myndigheder i forbindelse med lovpligtige indberetninger.
11. Sletning af personoplysninger
Globen Flakket sletter dine personoplysninger, når Globen Flakket
lovmæssige forpligtelse ophører, eller når formålet med at indsamle og behandle oplysningerne ikke
længere er til stede. Globen Flakket følger generelt den opbevaringsfrist, der gælder
efter bogføringsloven. For at sikre korrekt håndtering af tilbagevendende kundeforhold, potentielle
reklamationssager og garantiforpligtelser og for at kunne leve op til vores forpligtelser, har vi
vurderet, at det er nødvendligt at gemme oplysninger i op til fem år plus indeværende fra
forretningsforholdet er ophørt.
12. Cookies
Globen Flakket anvender cookies. Yderligere oplysning om Globen Flakket cookiepolitik kan indhentes
på hjemmesiden www.globen-flakket.dk
13. Klage
Klage over Globen Flakket behandling af personoplysninger kan ske til Datatilsynet,
BORGERGADE 28, 5, 1300 KØBENHAVN K, TELEFON 3319 3200 – E-MAIL dt@datatilsynet.dk
14. Ændringer i persondatapolitikken
Såfremt Globen Flakket foretager ændringer i vores persondatapolitik, vil disse
ændringer altid være opdateret på vores hjemmeside under menupunktet ”Persondatapolitik”. Vi
anbefaler, at du løbende tjekker hjemmesiden under vores persondatapolitik for eventuelle
ændringer.
15. Dokumentoplysning
Dette er 2023 versionen af Globen Flakket persondatapolitik opdateret den 2. februar 2023
This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.